Fridge magnet wooden gears

Адміністративні корупційні правопорушення

  • Подобається0Не подобається
  • 3 Жовтня 2012, 18:09


На підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення» (від 07.04.2011 № 3207-VI), Кодекс України про адміністративні правопорушення (від 07.12.1984 № 8073-Х) доповнений главою 13-А «АДМІНІСТРАТИВНІ КОРУПЦІЙНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ», у якій на законодавчому рівні закріплено передбачені склади корупційних адміністративних правопорушень та санкції за їх вчинення.

Таким чином, адміністративними корупційними правопорушеннями є наступні:

  1. порушення обмежень щодо використання службового становища (ст. 172-2 КУпАП);
  2. пропозиція або надання неправомірної вигоди (ст. 172-3 КУпАП);
  3. порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 172-4 КУпАП);
  4. порушення встановлених законом обмежень щодо одержання дарунка (пожертви) (ст. 172-5 КУпАП);
  5. порушення вимог фінансового контролю (ст. 172-6 КУпАП);
  6. порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів (ст. 172-7 КУпАП);
  7. незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень (ст. 172-8 КУпАП);
  8. невжиття заходів щодо протидії корупції (ст. 172-9 КУпАП).

За вчинення вказаних корупційних правопорушень законом встановлено адміністративну відповідальність.

У статтях 2-го розділу Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» визначено законодавчі заходи, спрямовані на запобігання та протидію адміністративним корупційним правопорушенням.

До таких заходів віднесено ряд обмежень і заборон, які безпосередньо стосуються службової та позаслужбової діяльності осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту:

  1. обмеження щодо використання службового становища (ст. 6 цього Закону);
  2. обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (ст. 7 цього Закону);
  3. обмеження щодо одержання дарунків (пожертв) (ст. 8 цього Закону);
  4. фінансовий контроль (ст. 12 цього Закону);
  5. урегулювання конфлікту інтересів (ст. 14 цього Закону).

Внутрівідомча робота в системі МНС України, спрямована на запобігання корупції, на всіх рівнях - центральному, територіальному та місцевому – повинна забезпечувати неухильне виконання вищевказаних законодавчих заходів щодо запобігання та протидії адміністративним корупційним правопорушенням.

У ст. 5 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» визначено, що спеціально уповноваженими суб'єктами у сфері протидії корупції є органи прокуратури, спеціальні підрозділи по боротьбі з організованою злочинністю Міністерства внутрішніх справ України, податкової міліції, по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, якщо інше не передбачено законом. Всі вони у межах своєї компетенції безпосередньо здійснюють заходи щодо виявлення, припинення та розслідування корупційних правопорушень.

Одночасно, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення» внесено відповідні зміни до ст. 255 КУпАП (Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення). І таким чином, співробітники вищевказаних спецпідрозділів МВС та СБУ, прокурор або уповноважена ним особа з числа працівників прокуратури наділяються правом складати протоколи відповідно до статей 172-2 – 172-9 (включно) КУпАП.

Слід звернути особливу увагу на правові наслідки вчинення адміністративного корупційного правопорушення.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за корупційні правопорушення» внесено відповідні доповнення до ст. 257 КУпАП (Надіслання протоколу) та до ст. 285 КУпАП (Оголошення постанови по справі про адміністративне правопорушення і вручення копії постанови).

І таким чином, особа, яка склала протокол про вчинення адміністративного корупційного правопорушення, одночасно з надісланням його до суду надсилає прокурору, органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, де працює особа, яка притягається до відповідальності, повідомлення про складення протоколу із зазначенням характеру вчиненого правопорушення та норми закону, яку порушено.

Постанова суду про накладення адміністративного стягнення за адміністративне корупційне правопорушення у триденний строк з дня набрання нею законної сили направляється відповідному органу державної влади, органу місцевого самоврядування, керівникові підприємства, установи чи організації, державному чи виборному органу, власнику юридичної особи або уповноваженому ним органу для вирішення питання про притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, усунення її згідно із законодавством від виконання функцій держави, якщо інше не передбачено законом, а також усунення причин та умов, що сприяли вчиненню цього правопорушення.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» (Особливості звільнення з роботи осіб, які вчинили корупційні правопорушення) особи, яких притягнуто до адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення, пов’язані з порушенням обмежень, передбачених цим Законом підлягають звільненню з відповідних посад у триденний строк з дня отримання органом державної влади, органом місцевого самоврядування, підприємством, установою, організацією копії відповідного судового рішення, яке набрало законної сили.

Також у ч. 2 ст. 21 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» визначено, що відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень, у триденний строк з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили, притягнення до цивільно-правової відповідальності, накладення дисциплінарного стягнення заносяться до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

Державний виконавець В.А Прудченко


Дивіться також в розділі  Людина і закон
» 25.05.2018 Конституцією України не лише визначене широке коло прав громадян, але й встановлені дієві гарантії їх реалізації. Однією з таких гарантій є право на захист суб’єктивних прав та охоронюваних законом інтересів. Найбільш повному здійсненню права...
» 11.05.2018 Право на захист та законні інтереси громадян гарантоване Конституцією України. Ця форма захисту проявляється у наданні юридичної допомоги громадянам і юридичним особам, у тому числі у формі представництва. Під представництвом у виконавчому...
» 27.04.2018 1. Заходами примусового виконання рішень є: 1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об’єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові...
» 01.04.2018 На жаль, незважаючи на свідоме та чесне виконання обов’язків військової служби більшістю військовослужбовців, у Збройних силах України є випадки самовільного залишення військових частин чи місць служби. Військове правопорушення – самовільне...
» 01.04.2018 Якщо сплатили надміру або помилково...
» 24.03.2018 Стан злочинності на території району у 2017 році
» 16.03.2018 Наші пріоритети – боротьба з корупцією
» 15.03.2018 Початок примусового виконання рішень
» 07.03.2018 Весняний призов
» 03.03.2018 Боржників аліментів – до «суспільно корисних робіт»
Всі статті розділу Людина і закон »
Цікаві фото
12 фото   
<b>Колісник Прокіп</b><br />Художник-живописець, педагог, письменник. Явл’яється автором оригінальних художніх творів живопису, рисунку,...
9 фото   
<b>Весняна толока</b><br />В рамках двомісячника благоустрою та обласної акції «Майбутнє лісу у твоїх руках», працівниками райдержадміністрації,...
3 фото   
<b>З візитом до Польщі: вивчаємо досвід реформування галузей</b><br />З 18 по 21 травня делегація Бершадського району відвідала Єнджейовський повіт Свентокшиського воєводства Распубліки...
3 фото   
<b>Семінар з питань ведення галузі тваринництва</b><br />На базі ТОВ &quot;Устя&quot;, що знаходиться в с. Устя Бершадського району 3 лютого ц.р. відбувся семінар з питань...
Всі фотогалереї »
Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / Михайлівка
Рудик Яків Ревідонович (1919) 1919 р., українець. Мобілізований в 1941 р. Мол. лейтенант. Загинув 1941 р.

З історії Бершаді
У вересні відбулася ще одна подія — почала своє існування Бершадська комсомольська організація. Комсомольці були бойовими помічниками комуністів у соціалістичному будівництві. Вони зі зброєю в руках боролися проти бандитів, вели велику культосвітню роботу, організовували хати-читальні. Багато чого було зроблено тоді для налагодження контактів місцевої комсомольської організації з молоддю... Читати далі »



Останні новини
Може бути цікаво

Адміністративні корупційні правопорушення - Тлумачення в чинному законодавстві - www.bershad.ua
Користувачі OnLine: 
Бершадщина  | Форуми  | Сторінками історії  | Літературна Бершадь  | Фотогалереї  | Новини  | Довідники  | Визначні місця  | У нас в гостях!  | Прогноз погоди в Бершаді  | Телефонні довідники