Fridge magnet wooden gears

Бершадський аеропорт – єдиний такий в області

  • Подобається0Не подобається
  • 29 Серпня 2012, 09:00

Василь Юхименко цікавився аеропортами ще коли освоював радіооператорську справу. Не підозрював, звичайно, що це може стати визначальним при виборі професії. Під час служби в армії теж був радіотехніком, причетним до авіації, а мобілізувавшись, прилетів літаком у Бершадський аеропорт, в якому йому запропонували місце метеоспостерігача.

Це була старенька будівля з двома вагончиками біля неї – оце все, що було на аеродромі у Бершаді, де працював потім радіооператором. У 1976 році йому запропонували стати начальником.

Район був передовим, тож надумала влада розбудувати ще й повітряні його ворота. А щоб довго не гадати з проектом В.Ф. Темний – тодішній керівник району – запропонував оглянути приміщення аеропорту на його батьківщині в Тальному, що на Черкащині.

До розпоряджень «першого» тоді не прийнято було не дослухатися. Тож після оглядин підшукали подібний будинок у Бершаді, щоб побудувати такий ще і в аеропорту, доукомплектувавши його нагорі характерною скляною будовою.

Але хоч «перший» і схвалив все, без проекту не погоджувалася будувати жодна з будівельних організацій. І все ж відважилося керівництво міжколгоспного комунгоспу. Але на які гроші мали це робити? Позиція району була така: Вінниця продає квитки на авіарейси, тож нехай і будує. В області ж наполягали, щоб робили те власними силами.

Вихід, згадує Василь Пав - лович, був один – розпочинати будівництво за рахунок капітального ремонту старого приміщення. Це все так і проводили по документах, хоч насправді гроші використовували на нове будівництво. А цеглу, панелі звозили з колгоспів.

– Давай, Павлович, – щоразу підбадьорював другий секретар А.І. Гончарук, який був відповідальним за будівництво.

Перебиралися у нове приміщення, коли ще і сходів не було на другий поверх, теж у наказовому порядку. Бо якраз знайшовся покупець на старе – комунгосп.

За такий «подвиг», згадує В.П. Юхименко, можна було б і похвалити, а вийшло – навпаки. Передумовою тому стало те, що авіарейсів тоді було чимало, пасажири йшли, а зручності для них поки що були на примітивному рівні.

Серед пасажирів якось виявилася і дружина одного з перших керівників району, яка, мабуть, «доповіла» вдома, що їй довелося перетерпіти. Тож на найближчій нараді начальника аеропорту не тільки критикували, а ще й наступного дня завітав журналіст, який у статті «Будинок на пустирі» написав, що «влада турбується про пасажирів, а от начальник аеропорту не спромігся навіть організувати поливку дерев. А кружка, з якої пасажири мали пити воду, була прив’язана, мов у тюрмі. Годинник у залі очікувань теж показував правильно час тільки два рази на добу – його стрілки були зупинені на 12».

Насправді ж, Василь Павлович привіз тільки його циферблат, який одразу почепили, щоб хоч чимось прикрасити залу. А його механізм ще був у Вінниці. Садок теж тільки-но посадили, і деревця не встигли піднятися.

А от комісії з Вінниці все сподобалося і вона запропонувала розвиватися й далі.

І «дорозвивалися» до того, що, крім основних рейсів, дванадцять разів на день, з посадкою в Бершаді, виконувалися вони з Вінниці до Сімферополя, Одеси, Херсона-Скадовська, Миколаєва-Лазурного, ЗапоріжжяБердянська. Були рейси на Кривий Ріг та Жданов (тепер Маріуполь) і було кому літати.

Дуже багато літало санавіації.

З Бершаді кудись дістатися теж не було проблем – в аеропорт щогодини заїжджав автобус. Аеродром у Бершаді взагалі вважався, як запасний по лінії ЦО і на ньому мали будувати ще десятки стоянок, на що вже звозили матеріали. Але з розвалом Союзу змінилася і економічна ситуація – почали рости ціни на пальне, рахувати гроші стали й авіатори. Якщо раніше літали чітко по графіку, то потім почали впроваджувати об’єднані рейси – Вінниця-Бершадь-ЧечельникТростянець-Теплик. Аж поки не дійшло до того, що збирали пасажирів на один рейс мало не з половини районів області. Тож кому хотілося летіти замість 45 хвилин до Вінниці півтори години.

Під аеродром з самого початку було відведено 36 гектарів землі і він був квадратним. Але після того, як запланували приймати ще й літаки Л-410, довелося перепланувати його хоч і на вужчий, проте довший, щоб довшою була злітна смуга.

Але із загальним занепадом почало занепадати і це господарство. Можливо, са - ме тому, що Василь Павлович робить все, щоб на аеродромі і на сьогодні могли приземлятися літаки, він залишився єдиним діючим серед районів області. Хоч були охочі «прихватизувати» і його будівлі.

У свій час тільки через апаратуру в Бершаді диспетчер з Вінниці міг управляти літаками аж до Балти і Любашівки. Якщо колись тут було сім працюючих, то тепер тільки Василь Павлович.

Але надію, що роботу бершадського аеропорту буде відновлено, він ще не втратив.

Тепер його орендує приватна авіакомпанія «Юніан-Авіа» із трьома літаками сільськогосподарської авіації, які виконують роботи по всій Україні.

З відновленням в області санавіації, з першим її рейсом у Бершаді побував і губернатор області, який теж дав певну оцінку бершадцям за збереження аеродрому. Є авіакомпанія, яка не проти, щоб відновити авіаперевезення взагалі, як і охочі впровадити тут парашутний спорт. Інтуїція ж В.П. Юхименка, який все життя працює на аеродромі, підказує: обов’язково знайдеться інвестор, який посприяє відновленню діяльності аеропорту у Бершаді.

Павло КУШПЕЛА


Дивіться також в розділі  Цікаво
» 17.06.2018 Амброзія полинолиста – однорічна яра рослина, що схожа на коноплю, за розміром і формою нагадує полин гіркий (звідки і назва – полинолиста). За сприятливих умов стебло рослини досягає висоти 22,5 метра, а коріння заглиблюється до 4 м. Стебло і...
» 02.04.2018 Сьогодні розповім про тополю. Відомо близько 150 видів тополь. Із них в Україні – 11. Найпоширеніші в нас – тополя тремтяча або осика, чорна або осокір, пірамідальна або колоновидна. Цю тополю ще називають італійською. Виростає у висоту до 40 метрів.
» 01.04.2018 Подорожчання передплати на друковані періодичні видання з 1 липня цього року, схоже, все-таки відбудеться. Національний оператор поштового зв’язку «Укрпошта» (читай – монополіст у сфері організації передплати на газети і журнали) підвищує розцінки...
» 01.04.2018 на ринку та в магазинах м. Бершаді станом на 27 березня 2018 р. (грн. за кг, літр)
» 01.04.2018 Царський посуд і ціпок від письменника
» 01.04.2018 Як Василь Гордійович вибився у люди
» 16.03.2018 Кількість населення у районах і містах області
» 03.03.2018 Лелека щастя принесе
» 12.02.2018 Водії! готуйте кошти на нові аптечки
» 29.01.2018 Замітки з історії Бершаді
Всі статті розділу Цікаво »
Цікаві фото
3 фото   
<b>Колегія відділу освіти</b><br />29 серпня 2012 року в Бершадському районі відбулось засідання колегії відділу освіти райдержадміністрації, в якому...
2 фото   
<b>Хоч і хутірець, та світу тут не кінець</b><br />На колишньому хуторі імені Жданова в Осіївці колись було 84 двори. Нині житлових будинків, у яких ще хтось проживає,...
3 фото   
<b>Герб Бершаді</b><br />Герб має форму іспанського щита червоного і срібного кольору. У верхній частині &ndash; перший історичний...
4 фото   
<b>Вінниччина очима редактора - Липовеччина – тур третій</b><br />Черговий виїзд редакторського корпусу виявився вже до меншого, сорокатисячного району, але зовсім не менш значимого і...
Всі фотогалереї »
Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / П'ятківка
Бондар Яким Йосипович (1902) 1902 р., українець, селянин. Мобілізований в 1941 р. Рядовий. Загинув 30.04.45. Похов. м. Хельбра, Німеччина.

З історії Бершаді
Незважаючи на труднощі першої мирної сівби, колгоспники докладали всіх зусиль, щоб виростити добрий урожай, потрібний фронту. Поля доводилося обробляти переважно лопатами, сіяти вручну, використовувати як тяглову силу корів. Але і за таких умов ланкова колгоспу ім. Воропшлова З. С. Дабіжа збирала високі врожаї кукурудзи — майже 50 цнт., цукрових буряків — до 300 цнт. з га. Партійна... Читати далі »



Останні новини
Може бути цікаво

Бершадський аеропорт – єдиний такий в області - Все цікаве про Бершадь і не тільки - www.bershad.ua
Користувачі OnLine: 
Бершадщина  | Форуми  | Сторінками історії  | Літературна Бершадь  | Фотогалереї  | Новини  | Довідники  | Визначні місця  | У нас в гостях!  | Прогноз погоди в Бершаді  | Телефонні довідники