Fridge magnet wooden gears

Життєві дороги Григорія Зарічанського

  • Подобається0Не подобається
  • 8 Серпня 2015, 09:00

Він народився у звичайній селянській сім’ї. Був найменшим із чотирьох братів. У далекі п’ятдесяті роки діти, особливо сільські, дорослішали рано, тож одразу після закінчення семирічної школи Григорій Зарічанський вирішив швидше набути якоїсь спеціальності, щоб перейти, як кажуть, на свій хліб. А через те, що хлопець змалку кохався в техніці, логічним став вступ до автодорожнього технікуму у Львові.

Коли закінчив навчання, попросив, аби спрямували його на роботу поближче до рідних місць. Відтак потрапив у розпорядження Вінницького облавтотресту. Далі дорога простелилася назад на Бершадщину.

Але вакансій за його спеціальністю тут не виявилося.

Довелося спочатку попрацювати слюсарем, згодом токарем, потім водієм. А коли запропонували диспетчером, то сприйняв це з деяким побоюванням, адже тут вимагалася значно вища відповідальність, навантаження було чимале, потрібно було дати раду великому господарству, що складалося майже з дев’яноста машин. Але справився і тут. Працював на цій посаді майже рік.

Тоді на підприємстві, крім великої кількості вантажних автомобілів, було ще й три автобуси. Їздили вони всього за трьома маршрутами. У 1968 році вже мали 10 автобусів ЛАЗ-695. Наступного року відкрився перший маршрут з Бершаді до Вінниці. Мережа перевезень постійно розширювалася.

Григорія Івановича після злиття ольгопільської і бершадської колон призначили начальником об’єднаної автоколони, і він займався суто пасажирськими перевезеннями.

У 1975 році автопарк розділяється на два самостійних – вантажний і пасажирський.

Григорій Іванович Зарічанський став начальником відділу експлуатації в АТП 10527.

Паралельно здобував вищу освіту в Одеському політехнічному інституті, але через хворобу змушений був залишити навчання.

Саме 70–80-і роки стали періодом найвищого розвитку автотранспортного підприємства 10527 (АТП-10527). У розпорядженні було 105 пасажирських автобусів. З ініціативи Григорія Зарічанського та при його безпосередній участі відкрили маршрути на Київ, Херсон, Нову Каховку, Одесу, Черкаси, Чернівці, Кишинів, Рибницю, Умань, Хмільник, Бар… На Вінницю щоденно відправлялося 12 машин з бершадського парку. Усі села району були зв’язані автобусним сполученням з райцентром.

Підприємство завжди відзначалося рентабельністю.

Щороку автобусний парк поповнювався 10-12 новими автобусами. На підприємстві (нині важко уявити!) було зайнято до 360 працівників.

А потім настав дуже непростий період – кінець вісімдесятих – початок дев’яностих. Ціни на пальне зростали, а на автобусні квитки залишалися на місці. Щоб утриматися на плаву, організовували комерційні рейси, зокрема на Москву.

Нинішній час розширив можливості автотранспортників, тож до справи залучаються і приватні перевізники.

Час невблаганний, тож і сам Григорій Іванович не зчувся, що настав той момент, коли треба йти на заслужений відпочинок, тим більше, що давно вже досяг пенсійного віку, а стажу трудового у нього назбиралося аж сорок три роки.

Тож у кінці 2013 року зробив цей крок. І ця подія майже збіглася в часі з присвоєнням йому звання «Заслужений працівник автомобільного транспорту України». А ще раніше рішенням департаменту Міністерства транспорту України йому було присуджено звання почесного автотранспортника галузі. У вісімдесяті роки Григорія Івановича нагородили орденом Дружби народів. Відзначали його ще й ювілейними медалями, почесними грамотами. І все це – за сумлінну працю, належне виконання своїх обов’язків, організаторську майстерність.

Звісно ж, розповідь про Григорія Зарічанського була б неповною, якби не згадати про його гарну родину. З дружиною вони живуть у шлюбі вже сорок п’ять років. Олена Іванівна багато літ трудилася на заводі продтоварів лаборантом, керівником гуртків у будинку дитячої творчості, нині вже також на пенсії.

Найвищою нагородою і щастям у сімейному житті стали для них три сини. Вони вже теж стали людьми відомими в тій галузі, в якій працюють. Так склалося, що всі справою свого життя обрали юриспруденцію. Старший Тарас закінчив аж два виші – Рязанське вище інженерне училище, працював у відділенні МРЕВ, згодом, після закінчення академії внутрішніх справ, зайнявся адвокатською практикою. Віталій нині очолює Крижопілький районний суд (освіту здобув в Одеському університеті). А Богдан закінчив Одеську національну юридичну академію, працював заступником прокурора у Хмільнику, Чечельнику, віднедавна – прокурор Бершадського району. Шестеро внуків є найбільшою радістю для дідуся і бабусі.

…Нині за плечима в Григорія Івановича – сім десятиліть. Іноді ці роки видаються довгою дорогою крізь простір і час. Тож хай довгою залишається ця дорога, а на ній зустрічаються йому гарні люди.

Федір ШЕВЧУК.


Дивіться також в розділі  Персоналії
» 16.06.2018 Людмила Володимирівна Колесник – лікар загальної практики – сімейної медицини Бершадської амбулаторії ЗПСМ. Працює на цій відповідальній посаді з 2008 року.
» 16.06.2018 Досвідчений лікар і мудрий колега Оксана Богданівна Шелест народилася та виросла у родині медиків, тому і не дивно, що і професію обрала відповідну.
» 08.04.2018 Марко Іванович Грищук народився у квітні 1943 року в П’ятківці, в сім’ї хліборобів. Коли йому було півтора року, батько пішов на війну, і вихованням сина займалася мати.
» 07.04.2018 Наполегливий, працьовитий, відповідальний, організований – цими та багатьма іншими позитивними якостями володіє добрий господар, люблячий чоловік і батько, надійний товариш і побратим Ярослав Антонович Фурик. Народився чоловік у квітня 1963 року...
» 25.03.2018 Головне – здоров’я людей
» 25.03.2018 Нелегка йому випала доля…
» 17.03.2018 У праці життя і краса
» 17.03.2018 Добра, ніжна, неповторна
» 08.03.2018 Зелені гектари Анатолія Гуза
» 08.03.2018 Ветеран, працелюб, порадник
Всі статті розділу Персоналії »
Цікаві фото
3 фото   
<b>Змагання держслужбовців</b><br />Минулого четверга на Бершадщині відбулось гарне спортивне свято &ndash; на центральному стадіоні міста проходили...
2 фото   
<b>Шляхова віджнивувала першою. Інші – на завершенні. Результати – контрастні</b><br />Хоч під ранніми зерновими культурами у ТОВ «Світанок-Агросвіт» зайнято було в цьому році більше тисячі гектарів поля,...
3 фото   
<b>Відкрито оновлений дошкільний навчальний заклад у Війтівці</b><br />23 травня 2012 року ввійде в історію села Війтівка яскравою сторіночкою для її наймолодших жителів. В цей день в...
8 фото   
<b>У списках зниклих безвісти вже не значиться</b><br />Війна не вважається закінченою, допоки не буде захоронений останній солдат. І серед полеглих на фронтах бершадців –...
Всі фотогалереї »
Ми - пам’ятаємо - «Книга Пам’яті України» / Баланівка
Мацета Трохим Матвійович (1906) 1906 р., українець, селянин. Мобілізований в 1941 р. Рядовий. Загинув 00.05.42.

З історії Бершаді
Виникнення козацтва посилило оборонне значення Бершаді. Ще в першій половині XVI ст. сюди з Поділля і Волині збиралися втікачі, які створювали козацькі загони. Існування «непослушного» населення мало значний вплив на місцеве селянство, яке відмовлялося платити феодальні податки. В матеріалах опису староства 1616 року є відомості, що в південних районах селяни податків не платили. Читати далі »



Останні новини
Може бути цікаво

Життєві дороги Григорія Зарічанського - Бершадь в персоналіях - www.bershad.ua
Користувачі OnLine: 
Бершадщина  | Форуми  | Сторінками історії  | Літературна Бершадь  | Фотогалереї  | Новини  | Довідники  | Визначні місця  | У нас в гостях!  | Прогноз погоди в Бершаді  | Телефонні довідники